L’IES Carles Salvador amb la XVII cursa solidària QM DE SOLIDARItat dE “SAVE THE CHILDREN”

INTRODUCCIÓ:
El nostre centre educatiu IES Carles Salvador a Aldaia és Centre Ambaixador i porta molts anys participant en la carrera solidària que promociona Save the Children . Aquest any de pandèmia no volíem deixar de fer-lo, així que hem dissenyat un format DE CARRERA VIRTUAL que volem compartir amb vosaltres.

EL NOSTRE OBJECTIU: Construir amb la teua participació una societat més justa i sostenible.

DISSENY DE LA CURSA:
En aquesta XVII edició, volem incloure en la carrera virtual al total de l’alumnat del centre, professorat i famílies. Durant el segon trimestre es duran a terme les següents accions:Informació a l’alumnat, en les classes d’educació física, a les seues famílies, a través de la pàgina web del centre, així com al professorat de l’organització de la carrera.

Lliurament de carnets perquè especifiquen la quantitat que aportaran per cada qm realitzat caminant, corrent, amb bicicleta…

Inici de l’activitat solidària gravant amb un dispositiu els quilòmetres realitzats. Les aplicacions poden ser del mòbil (Strava, per exemple), rellotge (fan foto per a veure el realitzat), cinta de córrer o unes altres.

Es fan una foto realitzant la carrera de manera individual, en família o en xicotets grups. Important que es veja el dorsal de *Save *the *Children (poden fer-la d’esquena també)

Presenten al professorat d’educació física testimoniatge de fotos i km realitzats i s’anota en el seu carnet l’aportació de diners aconseguida, que depositaran en una urna o caixa segura.

Es recull de manera digital una mostra representativa de les carreres realitzades (fotos i quilòmetres) per a fer posteriorment la difusió.

EDUCACIÓ VERSUS SOLIDARITAT. DONEM VISIBILITAT Al REALITZAT

Jornada de tallers a l’aula on es treballarà la importància de la solidaritat i un món més sostenible. Utilització del material didàctic de Save the Children.

Difusió del realitzat per la web del centre, pàgina de l’ajuntament, xarxes socials i panells d’exposició en el centre on es recullen les fotos documentant la carrera i les conclusions, les idees i els compromisos sorgits de les jornades educatives/solidàries.