MERCADET SOLIDARI

Dijous passat, dia 24 de Febrer, l’equip del programa dels Joves Ambaixadors i Ambaixadores dels ODS va organitzar un mercadet solidari, amb l’objectiu de recaptar fons per a enviar-los a Kolobo, un poble d’Etiòpia.

Allí, les dones pateixen una gran discriminació, per la qual cosa la majoria d’elles no tenen la possibilitat d’anar al col·legi o a l’institut i educar-se com elles voldrien.

Per això, l’ONG Abay està duent a terme un projecte, mitjançant el qual permet que actualment 45 xiquetes de Kolobo puguen viure en una residència i accedir a l’institut durant 2 anys. Amb els fons recaptats se’ls podrà ajudar per a tindre accés a l’educació d’aquestes.

En el mercadet es van vendre diversos tipus d’articles, tots fets a mà, des d’aquells fets de fusta (realitzats per Ambaixadors del Cicle de Fusteria de l’Escola de Formació Professional “La Misericòrdia”, a València), bosses de tela, nines teixides amb la tècnica del “croxé “, etc. Els preus dels articles eren assequibles (des de 0,50€), perquè la major quantitat de gent poguera col·laborar.

L’acolliment per part de tot el conjunt d’alumnat, professorat i personal de serveis de l’institut, va superar les expectatives, i el mercadet va resultar ser un èxit, per la qual cosa es va poder vendre quasi la totalitat dels articles que es posaven a la venda, amb el que la recaptació que es va obtindre servirà de gran ajuda per a les xiquetes i xiques a les quals anirà destinada, per a l’objectiu que ens havíem marcat.

Des d’ací donem les gràcies a tots i totes, en nom d’Abay i de les xiquetes que es beneficiaran de les vendes del mercadet solidari.