Alumnat de l’IES Carles Salvador ha realitzat accions de sensibilització per la salut planetària

Durant el projecte, l’alumnat ha participat en les diverses activitats que s’han realitzat en el marc del projecte finançat per l’Excma. Diputació de València i organitzat per Farmamundi. Primer, l’alumnat ha pogut ampliar els seus coneixements a través de tallers de formació i reflexió al voltant de temàtiques com han sigut la salut, els drets humans, les desigualtats socials, la salut planetària i ODS.

A través de dinàmiques participatives, innovadores i experiencials, l’alumnat del 3r de l’ESO ha pogut apropiar-se de conceptes que, posteriorment ha pogut posar en pràctica en el marc de l’Aprenentatge per a l’Acció.

Els alumnes i alumnes han creat escultures amb els residus que han recollit en el Cinturó Verd d’Aldaia. Una de les escultures, representa el símbol del reciclatge, acompanyada de diversos missatges sobre la importància de no sols reciclar, sinó també reutilitzar i reduir. Una altra, representa una persona tirant el planeta al fem. Totes dues escultures manifesten un mateix missatge

#PlanetasHayMuchosPeroParaVivirSoloUn 🌎.

Finalment, l’alumnat, va protagonitzar el tancament del procés a través d’una jornada de socialització, a través d’ella, es va crear un espai de diàleg i intercanvi d’experiències entre l’alumnat, podent així, consolidar els seus aprenentatges.

‘‘L’Aprenentatge per a l’Acció ha suposat treballar d’una manera diferent, posar en marxa un projecte, que era el projecte interdisciplinari. També, ha suposat posar en marxa dinàmiques de treball diferents a les que utilitzava fins ara.’’ Professora de l’IES Carles Salvador.

Podeu veure el vídeo del projecte ací: