Activitats al voltant del dia per l’eliminació de la violència de gènere

Durant tot el mes de novembre, i al voltant de la commemoració del “dia internacional per l’eliminació de la violència de gènere”, s’estan realitzant al nostre centre una sèrie de tallers, xarrades, representacions teatrals, que culminaran amb un acte central que realitzara l’alumnat de l’IES Carles Salvador el pròxim 24 de novembre.

Esta setmana comptem amb la presència de Marta Enguix i el seu taller “de portes cap a dins”. Es tracta d’un projecte escènic dirigit a la promoció de la igualtat, el bon tracte i la prevenció de les violències contra les dones.

També l’empresa “Elig consultoria” , ens ofereix un taller sobre “educació afectiu-sexual” que consisteix en, des d’un enfocament educatiu, promoure la igualtat entre sexes des de l’àmbit escolar, permetent superar estereotips de gènere, fomentar l’empatia i el respecte, previndre les violències masclistes i treballar l’apoderament i lideratge.

També comptem amb la presència del col·lectiu Lambda, que, dins del Pla Diversia, impulsat per la Conselleria d’Educació, xarrarà amb el nostre alumnat de 4t ESO sobre la diversitat de gènere.

L’alumnat de 1r ESO realitzarà el taller “Segueixes un home”, a càrrec de ISA (Intervenció Social i Artística), on el seu tècnic, Paco Mira, desmuntarà estereotips i masculinitats passades de moda.

Acabarem el mes amb “*Clownferencias: dona, vida i riure”. Impartida per Amaia Prieto. Psicòloga, formadora i pallassa, que utilitza l’humor com a eina d’apoderament.

Totes estes activitats han sigut programades i impulsades pel departament d’igualtat de l’Ajuntament d’Aldaia, al qual volem agrair el seu treball amb els nostres adolescents, per crear un món més just i igualitari.