Omet al contingut

Visita guiada a l’Oceanogràfic de València i participació en una solta de tortugues marines.

El divendres 11 de Febrer de 2022, i amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, el grup de 1r de Batxillerat Científic, acompanyat per Lucía Botella i Fco Javier Velázquez, del Departament de Biologia i Geologia, van tindre l’ocasió de visitar les instal·lacions de l’Oceanogràfic de València.

En aquesta visita, 3 investigadores que treballen allí, entre elles, la responsable de Divulgació, Alicia Borque, van mostrar al grup com fan el seu treball habitualment en les instal·lacions del complex, i l’alumnat va tindre oportunitat de conéixer com s’ajuda a la reproducció de taurons, així com la investigació en grans cetacis marins, com la beluga, o altres com els dofins mulars, que van mostrar l’entrenament que segueixen per a precisament servir d’ajuda a l’hora d’estudiar a aquests i altres mamífers marins que viuen en llibertat.

Posteriorment a la visita a l’Oceanogràfic, el grup es va dirigir a la platja del Saler per a ser partícips de la solta de dues tortugues babaues que havien sigut capturades accidentalment per pescadors a Benicarló, i que havien sigut revisades pels veterinaris del complex per a determinar si tenien algun problema físic o fisiològic, després de la qual cosa ja podien tornar a la mar.

Les responsables de l’activitat van donar l’oportunitat al grup d’alumnes i alumnes de “batejar” amb un nom a la tortuga que ens corresponia, i finalment va rebre el nom de “Rosalind”, en honor a la injuriada Rosalind Franklin, qui va posar la base per al descobriment de l’arquitectura química de l’ADN.

Des d’ací donem una sincera felicitació i un gran agraïment a Alicia, Marta i Tamara, així com a l@s voluntari@s de la Fundació de l’Oceanogràfic que ens van acompanyar en tot moment, per l’interés mostrat abans i durant el desenvolupament de l’activitat.”